Ontdekken en groeien

Doen wat je écht leuk vindt

Wist je dat we buiten het normale schoolrooster allemaal leuke lessen aanbieden? Door aandacht te besteden aan talentontwikkeling kun je jouw unieke talenten ontdekken en laten groeien. Je krijgt de kans om erachter te komen wat je écht leuk vindt. Waar jij goed in bent.

Stel je voor dat je kunt schitteren in een theaterstuk, meespeelt in de schoolband of zelfs op avontuur gaat om nieuwe uitdagingen te ontdekken? Alleen of samen met anderen. Misschien wil jij juist meer weten over een bepaald vak, jezelf nieuwe dingen aanleren of een project uitwerken? Het draait om jouw nieuwsgierigheid en passie!

Escher excellentieprogramma

Zo biedt ons Escher excellentieprogramma alle leerlingen op onze school een extra uitdaging aan. Het doel? Laten zien wat je in huis hebt!

In alle leerjaren kan je iets doen uit dit programma om jouw persoonlijke interesses te verkennen. Sommige onderdelen worden in de lessen aangeboden, voor andere onderdelen kies je zelf. Volg bijvoorbeeld een vak op een hoger niveau of word leerlingacteur waarbij je feedback geeft aan docenten. Neem deel aan verschillende wedstrijden (olympiades) voor diverse vakken of volg alvast vakken op de universiteit (PUC).

In de school zijn daarnaast veel rollen die je als leerling op je kan nemen die ook zijn opgenomen in het programma. Wat denk je van voorzitter van de leerlingenraad of pak je een hoofdrol bij het organiseren van LmunA? Kortom, er is voor iedereen een manier om buiten het gewone lesprogramma iets anders van jouzelf te laten zien!