Ben je afwezig?

Laat weten waar je bent

Voel je je niet lekker of kan je een keer vanwege een jubileum of een andere bijzondere gebeurtenis niet aanwezig zijn? Laat het ons weten, want we missen je.

Zo werkt het

Jouw ouders/verzorgers geven jouw afwezigheid door voor bijvoorbeeld een bezoek aan de tandarts of dokter via de Somtoday-app. Lukt dat niet, dan kunnen ze een mail sturen naar onze verzuimcoördinator Stefan Hoeboer: verzuim@lorentzlyceum.nl

Bijzonder verlof

Is er een speciale gebeurtenis waardoor je niet naar school kunt komen? Kijk vooraf of de aanvraag voor bijzonder verlof valt binnen onze verlofregels. Staat jouw reden erbij? Laat je ouders dit aanvraagformulier bijzonder verlof invullen.

Verzuimprotocol

Stefan is verantwoordelijk voor de dagelijkse afhandeling van de verzuimadministratie. Hij heeft dan ook contact met ouders/verzorgers over de afwezigheid van hun kind(eren). In ons verzuimprotocol vind je meer over onze afspraken rondom verzuim. Daarnaast voert Stefan coachgesprekken met leerlingen over hun afwezigheid of te laat komen. Hij heeft nauw contact met de mentoren, de coördinatoren, het zorgteam en zo nodig de schoolleiding.