We doen dit samen

Een nieuwe wereld

Na de zomervakantie ga je naar de middelbare school. Je ontmoet nieuwe mensen, krijgt verschillende leraren en elke dag huiswerk. Een spannende, maar ook een hele leuke tijd! We vertellen je nu alvast een beetje wat je kunt verwachten. We doen dit samen! En voor je het weet ben je helemaal aan jouw nieuwe wereld gewend.

Verschillende lokalen

Het grootste verschil met de basisschool? Je wandelt elke keer naar een ander lokaal, want je krijgt straks veel verschillende vakken. Denk aan Frans, beeldende vorming, wiskunde, accent/drama, science of mentorlessen. Bij elkaar volg je bijna 25 lessen in de week. Een les duurt 60 minuten of bij een verkort lesrooster 30 minuten. Je bent ook nog bezig met je huiswerk. De een doet daar korter of langer over dan de ander, maar reken gemiddeld op een uur per dag. Voor tweetalig onderwijs gaan we uit van 1,5 uur per dag.

Elke dag is anders

Op de middelbare ziet elke dag er anders uit. Soms begin je later, soms kun je al eerder naar huis en soms moet je wat langer door. Wat wel vaststaat zijn de pauzes: elke dag om 10.35 uur en 13.05 uur. Als we een verkort lesrooster hebben, is de pauze om 10.10 uur. Je kunt dan in de kantine je eigen lunch eten. Ben je die vergeten? Dan kun je een (gezond) broodje en/of drankje kopen in de kantine.

Hoewel de school veel groter is dan je nu gewend bent, sta je er niet alleen voor. Als je vragen hebt, kun je terecht bij onze docenten en mentoren. Ook is er allerlei begeleiding en ondersteuning mogelijk. We doen er alles aan om te zorgen dat jij je thuis voelt op onze school.