Academische opleidingsschool

In de praktijk

Zoek jij een leuke stageplek? Wij bieden stages voor aankomende docenten, (technisch) onderwijsassistenten en de opleiding tot beveiliger. Je hebt de kans om betrokken te zijn bij alle aspecten van onze school. Zo krijg je een zo breed mogelijk beeld van de dagelijkse praktijk.

Academische opleidingsschool

We zijn een dynamische school met een breed onderwijsaanbod en een apart begeleidingsteam. Het team is hecht. Je kunt bij iedereen terecht voor vragen of advies. Begeleiders coachen jou. We stellen dus liever vragen dan dat je te horen krijgt wat je het beste kunt doen. Zo kan jij jouw eigen professionele identiteit ontwikkelen. Ons team bestaat uit een coördinerend schoolopleider, werplekbegeleider en onderzoekscoördinator.

De coördinerend schoolopleider is er voor de werkplekbegeleiders en studenten, organiseert (intervisie)bijeenkomsten, onderhoudt contact met de instituten en is tweede beoordelaar.

De werkplekbegeleider regelt de dagelijkse gang van zaken en is eerste begeleider en beoordelaar. Alle vaksecties hebben één of meerdere gekwalificeerde werkplekbegeleiders die met veel enthousiasme toekomstige docenten ondersteunen.

Doe je ook onderzoek? Dan hebben wij een gedreven onderzoekscoördinator die je graag begeleidt.

Samenwerking opleidingsinstituten

We werken samen met de HAN, Radboud Universiteit, Hogeschool Utrecht, ArtEZ, Rijn IJssel en ROC Nijmegen. Wil je graag bij ons stage lopen, maar staat jouw stagevorm er niet bij? Neem gerust contact op.

Ben jij onze nieuwe stagiair?

Wil je bij ons proeven hoe het er in de echte wereld aan toe gaat of heb je nog vragen? Neem dan contact op met coördinerend schoolopleider Riwan Graveth: r.graveth@lorentzlyceum.nl