Jouw aanspreekpunt

Leerlingbegeleider

Op school heb je het meest contact met docenten en in het bijzonder met je mentor. Hij/zij houdt in de gaten wat je nodig hebt en hoe het met je gaat op school. Je kunt bij jouw mentor terecht met al je vragen en problemen. Ook is de mentor de schakel tussen school en thuis.

Persoonlijke begeleiding

Jouw mentor wil graag weten hoe het met jou gaat. Eens in de zoveel tijd hebben jullie een gesprek. De ene keer gaat het over cijfers, een andere keer meer over hoe jij je op school voelt. De mentor helpt bij het maken van keuzes en begeleidt jou tijdens het schooljaar en bij de activiteiten die in dat jaar belangrijk zijn.

Gesprek met ouders/verzorgers

De mentor is ook een aanspreekpunt voor jouw ouders/verzorgers. In september ontmoeten ze elkaar tijdens een meet & greet.  In dat gesprek vertelt de mentor meer over zichzelf en onze school. Twee keer per jaar zijn er driehoeksgesprekken met de mentor, jouw ouders/verzorgers en jou. In dit gesprek ben jij degene die aangeeft waar je staat en wat je nodig hebt. Als het nodig is, kan jouw mentor je ook begeleiden naar extra ondersteuning zoals huiswerkbegeleiding of het verminderen van faalangst.

Mentorles

Je hebt ook mentorlessen. In de brugklas twee keer per week. Dan werken we aan vaardigheden zoals plannen en organiseren, samenwerken, welzijn en communiceren. Maar ook na de eerste klas is er wekelijks een moment waarin jouw mentor voor jullie klas klaarstaat.