Onze decanen

Advies voor jouw toekomst

Op onze school hebben we decanen. De decaan zorgt ervoor dat scholieren goede begeleiding krijgen bij het nadenken over hun toekomstige loopbaan. Ze regelen activiteiten in de school die hierbij helpen.

Daarnaast geeft de decaan advies over jouw profiel- en studiekeuze. De mentor is op onze school het eerste aanspreekpunt als het gaat om de profielkeuze (klas 3) of studiekeuze (bovenbouw). Als het nodig is staat de decaan voor mentor, leerlingen en ouders klaar om hulp te bieden of informatie te verstrekken.

Onze decanen zijn Lisette Frentz en Lotte den Boogert. In de school zitten ze op donderdag in kantoor L2.12. Een gesprek over je profielkeuze of je studiekeuze is op afspraak. De decanen zijn bereikbaar via e-mail: decaan@lorentzlyceum.nl.

De keuze van je vakkenpakket

De mentor en decaan adviseren jou bij het samenstellen van het vakkenpakket waarin jij examen gaat doen. Ze geven je informatie en advies over jouw profielkeuze. Ook jouw ouders worden betrokken bij dit proces. Zo is er onder meer een voorlichtingsavond in klas 3.

Hulp voor je vervolgopleiding

Als je hulp wil bij het kiezen van een vervolgopleiding, geeft jouw mentor advies over een opleiding die bij jou past. Maar ook de decaan kan jou helpen bij jouw studiekeuze. Vergeet ook niet open dagen te bezoeken of mee te doen met meeloopdagen.