Steun in de rug

Eigenaar van jouw plan

Als je extra ondersteuning nodig hebt, kun je in aanmerking komen voor onze trajectklas. Dit gaat in overleg met je ouders/verzorgers, mentor en het ondersteuningsteam.

Het ondersteuningsteam kijkt samen met het trajectklasteam welke extra ondersteuning jij nodig hebt. De trajectklasbegeleider stelt in overleg met jou en jouw ouders/verzorgers een traject op.

Werkwijze

In de trajectklas werken we oplossingsgericht. Jij als leerling bent de eigenaar van het plan. We stemmen de begeleiding af op jouw behoeften. Onze school heeft allerlei kennis en ervaring in huis voor uiteenlopende problematiek. Je krijgt (zoveel mogelijk) een vaste begeleider. De begeleiding vanuit de trajectklas kan wisselen in duur en intensiteit. Na afloop vindt er een evaluatie plaats met jouw ouders/verzorgers en mentor. We leggen de bevindingen vast in Somtoday. Die informatie kan van pas komen bij verdere begeleiding tijdens jouw middelbareschooltijd.

Ondersteuning

Binnen de trajectklas kun je begeleiding krijgen op het gebied van:

• Aanleren of versterken van executieve vaardigheden (zoals plannen en organiseren) en het versterken van studievaardigheden
  • Ook kun je in een prikkelarme omgeving tot rust komen (time-out plek) of daar de pauzes doorbrengen als de normale pauzeruimtes niet fijn voor jou zijn

Het traject

• Intake met leerling
  • Opstellen handelingsplan
  • Begeleider(s) toewijzen
  • Doorlopen van het traject
  • Schriftelijke evaluatie aan het einde van het traject naar ouders/verzorgers en mentor